Biodynamische landbouw

Landbouw-Biodynamische-zorgboerderij-Noorderhoeve-Schoorl

De Noorderhoeve is een biodynamisch landbouwbedrijf. We zijn gecertificeerd met het Demeter keurmerk en we werken op landbouwgrond van Stichting de Brink en Stichting BD Grondbeheer.

Demeter is het kwaliteitskeurmerk voor de biodynamische landbouw en voeding. Het is de garantie voor consumenten dat wij werken volgens de inzichten en regels van de biodynamische landbouwmethode. Dat betekent dat wij vitale voeding produceren op basis van een levende bodem, de hoogste standaard voor dierenwelzijn, een rijke biodiversiteit en een gesloten kringloop. We gebruiken compost en dierlijke mest, minimaal 10% van onze landerijen zetten we in voor natuurontwikkeling en alle dieren lopen buiten en hebben een ruime stal met stro. We werken samen met de natuur en houden zo het landschap schoon en leefbaar voor toekomstige generaties.

www.stichtingdemeter.nl