Vrijwilligerswerk

Vrijwilligerswerk-Biodynamische-zorgboerderij-Noorderhoeve-Schoorl

De Noorderhoeve is gezegend met veel enthousiaste vrijwilligers, die onmisbaar zijn voor het vele handwerk op de biodynamische boerderij en de persoonlijke aandacht voor onze deelnemers.

Op dit moment hebben we diverse vacatures voor vrijwilligerswerk. Als vrijwilliger van de Noorderhoeve werk je in een dynamische werkomgeving met een diversiteit aan mensen. Gelijkwaardigheid en wederzijdse verrijking maken het werk de moeite waard.

Functie-eisen voor al onze vrijwilligers:

• Affiniteit met onze doelgroep
  • Verklaring Omtrent Gedrag gevraagd (en vergoed)
  • Respect voor de visie en de daaruit voortvloeiende werkwijze van de Noorderhoeve

Gastheer/gastvrouw
We zijn op zoek naar gastvrouwen/heren voor de overblijfruimte Duinweg en Heklaan op werkdagen tussen 9.00 uur en 14.00 uur. Je verzorgt samen met 2 of 3 van onze deelnemers de overblijfruimte. Schoonmaken (inclusief sanitair) en opruimen hoort daar ook bij. In de pauzes zet je koffie en thee of maak je een soepje of salade voor de lunch. Tijdens het werk bied je een luisterend oor aan de zorgvragers.

Maatjes
We zijn op zoek naar maatjes, die enkele bewoners wat extra aandacht kunnen geven. We zoeken mensen die ’s middags, ’s avonds of in het weekend leuke dingen met hen willen ondernemen. Denk hierbij aan winkelen, wat drinken op een terrasje, taart bakken, wandelen of een mooie fietstocht maken.

Chauffeur
Met het personenbusje van de Noorderhoeve haal en/of breng je onze deelnemers naar de boerderij of weer terug naar huis. Het gaat om mensen die in de gemeente Alkmaar, Heerhugowaard of Bergen wonen. Het gaat om vaste tijden in de ochtend en middag.

Heb je interesse of wil je meer info?
Stuur een e-mail naar: secretariaat@noorderhoeve.nl.