Bestuur & beleid

1707 wiersen trekker_9410 kl

Vriendenstichting “De Noorderhoeve” is in 1981 opgericht, tegelijkertijd met zorgboerderij de Noorderhoeve. Sinds haar start maakt de Vriendenstichting bijzondere activiteiten rondom educatie en zorg op de boerderij mogelijk met financiële ondersteuning. De Vriendenstichting werkt actief aan het onderhouden en uitbreiden van haar netwerk ten einde duurzame relaties op te bouwen en middelen te genereren. Afgestemd op de actuele behoefte van de cliënten van de Noorderhoeve, formuleert de Vriendenstichting jaarlijks actiedoelen die de cliënten ondersteunen in hun ontwikkelingskansen en participatie in de maatschappij.

Het bestuur heeft drie hoofdactiviteiten:
– Het werven van nieuwe Vrienden.
– Het werven van fondsen en sponsors voor projecten van de Noorderhoeve.
– Het onderhouden van relaties met Vrienden, fondsen en sponsors.

Het bestuur bestaat uit:
– Vacature, voorzitter
– Vacature, secretaris
– Paul Spiekermann, penningmeester

Financieel beleid
Vriendenstichting “De Noorderhoeve” tracht zoveel mogelijk van de giften en donaties, verkregen van Vrienden, sponsors en uit fondsen, te besteden aan projecten op de Noorderhoeve die direct ten goede komen aan kwalitatieve zorg en educatie van de cliënten van de Noorderhoeve. Een stichting heeft echter te maken met kosten, zoals kosten voor de betaalrekening, de website, het aanschrijven van fondsen e.d. Het bestuur is er trots op dat het ons tot nu toe lukt om de stichtingskosten zeer laag te houden, en wel: minder dan 1,5% van de in totaal binnengekomen middelen.

Beloningsbeleid
De bestuurders van de Vriendenstichting “De Noorderhoeve” zijn onbezoldigd en ontvangen geen vergoeding in welke vorm dan ook voor zijn/haar werk.

Statuten, beleidsplannen en jaarrekeningen:

Beleidsplan 2024-2026
Jaarrekening 2023