Locaties

1908 woonhuis Grote Heklaantje_8448 kl

Stichting de Brink heeft twee locaties verworven en ontwikkeld voor de Noorderhoeve:

Duinweg 125 in Schoorl
Dit is de basis van de Noorderhoeve. Hier staat de potstal voor de melkkoeien, zuivelmakerij, diverse bedrijfsgebouwen en kantoren, twee gezinswoningen en een appartement voor medewerkers en een woonhuis met negen appartementen voor mensen met een zorgvraag. Aan de Duinweg zijn naast weilanden voor de koeien ook een boomgaard, groentetuin, kassen en bijenkasten.

Het Grote Heklaantje 5 in Bergen
Dit is de tweede locatie van de Noorderhoeve. Hier staat de jongveestal, een bedrijfsgebouw met een kantoor en educatieruimte, een gezinswoning en een woonhuis met acht appartementen voor mensen met een zorgvraag. Aan het Grote Heklaantje zijn naast weilanden voor de koeien ook een waterberging met weidevogelbeheer.

Tijdslijn:
1981: Oprichting Noorderhoeve aan de Duinweg in Schoorl