Molen de Otter

Korenmolen-de-Otter

De Huigendijk, in vroeger tijden de enige verbindingsweg door het moerassige midden van Noord-Holland, slingert zich door het polderlandschap van de Schermer en Heerhugowaard naar het dorp Oterleek.
Net over de ringvaart, staat Korenmolen de Otter op een kruispunt van wegen en waterwegen. Eeuwenlang maalde de molen graan voor de bewoners in de wijde omtrek. Een bijzondere molen, want als enige in dit land vol molens maalt zij graan in plaats van water.

Doordat de Raphaëlstichting en de Stichting Schermer Molens een samenwerkingsverband zijn aangegaan, heeft Korenmolen de Otter vanaf januari 2008 een nieuwe functie; namelijk een beschermde werkomgeving bieden aan mensen voor wie ‘gewoon’ werk te ingewikkeld of veeleisend is en waarin het ambacht centraal staat.

In het molenbedrijf werken 10 mensen met een beperking. Zij malen het graan, bakken broden en koekjes en verkopen de eigen producten – aangevuld met producten uit andere werkgebieden van de Raphaëlstichting – in de bakkerswinkel op het molenerf.

Passanten kunnen in de zomermaanden terecht voor een heerlijk kopje koffie of een verfrissing op het terras aan de ringvaart.

Vacatures
Vind je het leuk om klanten te helpen, hartige taarten te maken en bestellingen klaar te maken en heb je een indicatie dagbesteding, óf afgegeven middels een beschikking van de gemeente (WMO), óf middels het CIZ  (Wlz), neem dan contact met ons op via m.maris@scorlewald.nl.

Klik hier voor onze openingstijden.

Korenmolen de Otter
Noordschermerdijk 1