Wonen – volwassenen
    In het wonen ontmoeten we ook het netwerk van de bewoners met open armen. Samen zorgen we in goed overleg voor een veilige en huiselijke sfeer, voor een echt thuis.

De meeste woonhuizen bieden plaats aan meerdere groepen, waarbij elke bewoner beschikt over een eigen slaapkamer. In de groepen zijn veel verschillende bewoners; de een is meer hulpbehoevend, terwijl de ander goed in staat is een helpende hand te bieden. De groepen zijn ook op een andere manier gevarieerd: er wonen zowel mannen als vrouwen, met verschil in leeftijd en zorgvraag.

Elk huis heeft een eigen identiteit die in hoge mate wordt bepaald door de mensen die er leven. In het wonen streven we het normale dagelijkse leven na; een goede afwisseling van in- en ontspanning. Samen het huishouden doen en zorgen voor elkaar, maar ook privacy en de ruimte om jezelf te zijn. Hierdoor kunnen onze bewoners zich ontwikkelen.

Rondom het middenplein van Midgard staan vier woonhuizen en aan de rand van het terrein nog een huis. In ieder huis wonen drie of vier groepen van zes tot negen bewoners.

Wonen – kinderen en jongvolwassenen
    Kinderen wonen op Midgard in een kinderen- of jongerengroep. Voor het 23e jaar wordt een volwassen vervolggroep gezocht. Er zijn woongroepen voor kinderen op het terrein van de instelling, te weten: Elfgard en de Daniëlgroep.

Hoe aanmelden?
    Aanmelden kan door de zorgvraag in het kort te formuleren op ons aanmeldformulier.

Voor vragen of toelichting kunt u bellen met de centrale zorgbemiddeling van de Raphaëlstichting
    Ook als u op de wachtlijst staat en er zijn wijzigingen in de zorgvraag, kunt u dit hier doorgeven.

Tel:  085 – 210 01 06
    Email: zorgbemiddeling@raphaelstichting.nl